Het voortbestaan van de wat ooit begon als de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam hing de afgelopen maanden aan een zijden draadje, en niet voor het eerst.
Hoe anders leek het in 2012, toen deze documentaire gemaakt werd. De torenhoge schuld die eigenaar Lion Capital direct na de overname aan het concern had opgehangen, belemmerde de ambities nog niet. Integendeel. Het warenhuis, opgericht in 1926, was bezig met de grote sprong voorwaarts. Het had inmiddels winkels in België en Duitsland en sinds kort ook in Frankrijk. De rest van de wereld moest volgen. Van Nederlands merk naar wereldmerk.
Regisseur Yan Ting Yuen is geboren in Hong Kong maar woont al bijna haar hele leven in Nederland. Een jaar lang volgde ze CEO Ronald van Zetten en zijn team op weg naar de top van de mondiale retailwereld. De film biedt een unieke, open, humoristische en persoonlijke inkijk in het warenhuis waar elke Nederlander mee is opgegroeid. Een verhaal over vallen en opstaan en die typische Nederlandse boerenslimheid.
Regie: Yan Ting Yuen