Wat was wel haar bedoeling met The Greenaway Alphabet? ‘’Voor mij was het interessant om een documentaire te maken over een vader die zijn fascinatie voor kunst en de noodzaak van kunst doorgeeft aan zijn dochter. Peter is een bekende naam en heeft een duidelijke stijl en visie, maar Zoë doet daarin niet voor hem onder. Dat wilde ik in beeld brengen.’’ De oplettende kijker ziet ook dat alfabet niet strikt wordt aangehouden. ‘’In eerste instantie wilde ik het alfabet volgen, maar bij ‘G is for Greenaway’ liet ik dat los. Ik vond het zó saai worden. Gys Zevenbergen (editor) en ik besloten daarmee te stoppen. Ik focus mij liever op hun relatie. Dat maakt de film voor mensen herkenbaar; iedere ouder probeert iets door te geven aan zijn kind, zoals Peter dat met kunst doet.’’
‘’De beste scenes zijn de scenes die spontaan ontstonden. Een van de mooiste voorbeelden van zo’n spontaan gesprek, is het moment dat Zoë geschokt tot de ontdekking komt dat Peter wel het idee heeft dat er een ‘purpose in life’ is. Dat druist zo in tegen het idee dat ze van hem heeft. Dat is erg grappig om te zien. Peter en Zoë zijn ontzettend eigenwijs. Als ik mij tegen hun gesprekken aan ga bemoeien en probeer te beïnvloeden, worden ze een front tegen mij en verdwijnen de spontane gesprekken. De relatie tussen Peter en Zoë staat echt op zichzelf, ik sta daar los van. Met Peter voer je nooit een normaal gesprek, het is altijd filosofisch. Zoë en hij vinden elkaar heel erg op dat vlak, zij voeren dit soort gesprekken al sinds ze heel jong is. Ik word daar soms heel moe van, hoewel ik wel graag met ze over kunst praat.’’