Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social'
aan te vinken.
Waarom is dit nodig?
De verkeersader van Amsterdam naar Maastricht is onlangs weer verbreed. Maar er wordt niet alleen nagedacht over de technische aanleg van de weg, er zijn ook mensen die zich bekommeren om de esthetiek. Een verhaal over de A2 als tango-serenade.
Jongvolwassenen van Generatie Y - geboren in de jaren ’80 en ’90 - hebben een ironische levenshouding. Hun ironie functioneert als een schild: niemand kan ze raken, omdat alles een grap is. Ze geven bijvoorbeeld liever kitscherige cadeautjes op verjaardagen, omdat een echt mooi cadeau geven ook betekent dat je je kwetsbaar opstelt. En daarvoor zijn ze te zelfbewust. Dat schrijft Christy Wampole in de New York Times. Documentairemaker Botte Jellema herkent deze beschrijving bij enkele beeldbepalende Y’ers en maakt zich zorgen: het leven is te kort om helemaal met ironie te vullen. Jellema onderzoekt het in de documentaire 'YOLO - de zelfbewuste leegte'.