In de documentaire bevindt Gioia zich veelal in haar huis: een veilige plek, waar ze haar eigen wereld heeft gemaakt. Je ziet het aan de schilderijen, de bloemen, haar oog voor detail maar ook aan de gekleurde muren. ‘Dat staat haaks op het beeld wat we hebben van psychiatrie in de media,’ vertelt Laura. De betegelde ruimte waarin de danseres zich bevindt staat recht tegenover haar warme, veilige thuis. ‘Ik heb heel erg gezocht naar een decor wat recht deed aan de oude Valeriuskliniek, maar wat tegelijkertijd kan veranderen met de mood.’ Dat de locatie rechtdoet aan de Valeriuskliniek blijkt: het herinnerde Gioia aan die tijd, waardoor het heftig was om daar te zijn. Een klassieke documentaire wilde Laura dan ook niet maken, waarbij iemand opgesloten zit in een inrichting en als slachtoffer wordt gezien. Ze wilde recht doen aan Gioia. ‘Ik wist dat ik haar stem als rode draad wilde gebruiken en haar teksten wilde verbeelden’. Waar de voice-over je meeneemt in Gioia’s beleving, zijn de dagelijkse bezigheden synchroon opgenomen. Laura koos hier bewust voor om het contrast weer te geven. ‘Je hebt je net in de fantastische bubbel als Aphrodite gewaand, maar een spelletje spelen of een boodschappenlijst maken is wat we vaak doen.’ De afwisseling tussen deze scènes zorgt ervoor dat je het haast jammer vindt wanneer je uit de bubbel getrokken wordt. In tegenstelling tot wanneer Gioia zich Persephone waant, de godin van het dodenrijk: dan ben je opgelucht dat ze weer op haar balkon staat. Om deze heftige overgang te maken zocht Laura naar een passend beeld. Hoewel ze niet had gedacht de speelgoedaap te gebruiken, paste hij hier gevoelsmatig goed. ‘Die aap had iets magisch, iets vriendelijks maar ook iets duisters.’
Tekst gaat verder onder de afbeelding.